Handelsbetingelser


 
 

Generelle oplysninger

Fashionation
CVR-nr.: 41341874

Kummerhøjvej 7

9520 Skørping

Mailadresse: kontakt@fashionation.dk
Telefonnummer: +45 31 23 23 99


 

Varebestilling

For at bestille vare skal du benytte indkøbskurven, hvori du skal tilføje de varer, du ønsker at bestille. Derudover skal du bruge et gyldigt betalingskort eller mobilepay. Såfremt du har angivet din e-mailadresse korrekt, vil du modtage en ordrebekræftelse fra os på e-mail. Dette er bevis på at din ordre er registreret. Varen leveres hurtigst muligt via GLS.

 

Priser

Alle anførte priser i webshoppen er inkl. 25 % moms. Der tages forbehold for force majeure og afgiftsændringer. Alle priser er eksklusiv forsendelsesomkostninger. Ved køb for over kr. 299, er der fri fragt til nærmeste pakkeshop.

 

Betaling

I vores webshop kan der betales med følgende kort: VISA, VISA/dankort, VISA electron, Mastercard, Maestro og MobilePay.
Vi tager ikke kortgebyrer og vi trækker først beløbet på din konto når varen sendes.

Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Når du indtaster kortinformationer, sker overførslen krypteret.

Der anvendes SSL-kryptering, som giver en meget stor sikkerhed for fortrolige oplysninger ikke kan opsnappes af tredjepart. Sikkerheden bliver løbende kontrolleret af nogle af landets dygtigste IT-sikkerhedskonsulenter.

Derfor kan du roligt handle med betalingskort hos os.

 

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din

månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. 

Læs mere her: www.viabill.com/kredit.

 

Gavekort

Det er, indtil videre, ikke muligt at udstede gavekort til Fashionation.

 

Fragt

Vi sender umiddelbart kun til adresser i Danmark, men send os gerne en mail, hvis du bor i et andet EU-land og ønsker mulighed for levering.

Varen sendes som pakkepost, så vi kan følge den helt frem til dig.

Vi samarbejder med GLS, som leverer din pakke til nærmeste pakkeshop. Levering til pakkeshop er gratis ved køb over 299 kr. Ved køb under 299 kr. tillægges der 29 kr. i forsendelsesomkostninger. 

 

Ønsker du at få pakken sendt hjem til din adresse eller din virksomhed koster det 45 kr. i forsendelse. 

 

Levering

Modtaget bestillinger leveres af GLS 1-3 hverdage efter bestilling. I ferier eller ved udsalg, kan der påregnes 1-2 hverdage ekstra.
Nægter du modtagelse af pakke eller ikke afhenter den i pakkeshop, vil der blive opkrævet de reelle omkostninger ved returforsendelsen.

 

Fortrydelsesret/Returnering

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Fashionation.dk. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget dine varer eller du :

- får den sidste vare i fysisk besiddelse, hvis én eller flere varer fra samme ordre leveres enkeltvis.
- får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb på e-mail: kontakt@Fashionation.dk.

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  

Du kan benytte vores Fortrydelses- og returneringsformular ved returnering.

Fortrydelses- og returneringsformular er vedlagt i pakken som vi har sendt til dig.

Fortrydelses- og returnerings formularen kan også downloades ved at følge linket “Returnering” nederst på Fashionation.dk.

Du kan også fortryde ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.       
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. 

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Du skal sende dine varer retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. 
For at lette behandlingen af din returnering beder vi dig udfylde returneringsblanketten fyldestgørende. Det er ikke muligt at bytte til en anden str. eller vare, vi anbefaler derfor at du bestiller det ønskede produkt på ny.

Returseddel kan downloades her.

 

Varens stand, når du sender den retur 

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.  
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.  
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik.

Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. 

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.  

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder hele købet eller en del af købet.

Man skal som forbruger selv betale for udgiften, der er forbundet med at returnere varen ved brug af fortrydelsesretten.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. 
 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. 

 

Nægtelse

Nægter du modtagelse af pakke eller ej afhenter den på Posthuset, vil der blive opkrævet de reelle omkostninger for returforsendelsen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

 

Reklamation

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. 
Når du handler på Fashionation.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.  
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere? 

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

 

Vi refunderer fragtomkostninger 

Er reklamationen berettiget trækkes du naturligvis ikke for brug af returlabel.

 

Varen sendes til: 

Fashionation

Kummerhøjvej 7

9520 Skørping

Vi vurderer hver enkelt sag og hvis det er nødvendigt udsender vi en returlabel.
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.  
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lignende. 
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
 

 

Klageadgang  

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice på mail til: kontakt@Fashionation.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
 

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr 

 

Persondata

Når du handler i vores webshop, skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:
- navn
- adresse, postnr. og by
- mobil tlf. nr.
- e-mail
Vi registrerer og videregiver kun dine persondata med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Fashionation og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.


Indehaveren og særligt betroede medarbejdere hos Fashionation har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Herudover har webshopleverandøren Smartweb adgang til de data der er på Fashionation.dk, webshopleverandøren har afgivet særlig fortrolighedserklæring i forhold til håndtering af data.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.


Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

 

Oplysninger afgivet til Fashionation.dk sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@fashionation.dk

 

Den dataansvarlige på Fashionation.dk er indehaver Christina Thulstrup Nielsen

 

 

Fortrydelses- og returneringsformular

Sendes til:

Fashionation.dk

Kummerhøjvej 7

9520 Skørping

E-mail: kontakt@Fashionation.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:

Ordre nr.:                       Bestilt den:                      Modtaget den:                     

Årsag til returnering:                                                                                         

Kundens navn:                                                                                                  

Kundens adresse:                                                                                             

Kundens underskrift:                                      Dato:                                          

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Opdatering

Vores handelsbetingelser er sidst opdateret den: 7. juni 2020.